ארוחת בוקר בסגנון יפני


ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, כך טוענים כולם. לכן, בכל מדינה תרים אחר הדברים הבריאים ביותר והמזינים ביותר, על מנת לכלול אותם בארוחה זו, ארוחה שתהווה את אות הפתיחה להמשך היום העמוס אותו על כל אדם לעבור.

 

ארוחות הבוקר ברחבי העולם

אך לא תמיד זה עובד. ישראל היא אחד מהמקומות בהם ארוחת הבוקר היא המלאה ביותר, אך היא כוללת לצד דברים מזינים כמו חביתות, סלט או גבינות, גם לחמים או דגני בוקר מסוכרים. בארצות הברית אפילו לא מתיימרים לספק ארוחה בריאותית, ורוב המאכלים אותם תראו על השולחן ברחבי המדינה יכללו רצועות מטוגנות של בייקון, פנקייקים עם סירופ שוקולד וכוס גדושה של מילקשייק. בצרפת, ארוחת הבוקר עשויה ממרכיב בולט אחד, אבל כזה שלבטח לא ניתן לייחס לו תכונות בריאותיות- קרואסון החמאה, שלצידו ככל הנראה תוכלו לראות ממרח מסוים או דבש שמוגשים אף הם, אשר את אחד מהם תוכלו למרוח היישר אל הקרואסון. אך בניגוד למדינות הללו, ישנן מדינות בהן מקפידים באופן די קבוע על ארוחות הבוקר החשובות והמזינות, כמו למשל בארץ השמש העולה, יפן – קייטרינג יוקרתי.

 

מרכיבי ארוחת הבוקר היפנית

היפנים מתייחסים אל ארוחת הבוקר כדבר חשוב מאין כמוהו במהלך היום, ולכן כוללים בה בעיקר דברים מזינים ומשאירים מחוצה לה מאכלים מסוכרים או כאלה הכוללים בצק – הכירו את האוכל היפני. ארוחת הבוקר היפנית המסורתית הינה כוללת אורז ומרק מיסו בעיקר, כשבנוסף אליהן ניתן למצוא תוספות שונות ומרובות. אחת התוספות הללו היא אולי הדבר שהכי מזכיר את ארוחת הבוקר המצויה ברוב העולם ובה הביצה בולטת בדרך כלל, הטאמאגו, החביתה היפנית. תוספת אחרת הינם החמוצים, שבאים במגוון סוגים, ביניהם האומה בושי, השזיף המוחמץ. נוסף על הטאמאגו והחמוצים, הדבר שהכי נפוץ לצד מרק מיסו והאורז הוא הדג, כאשר לפי רוב מדובר בדג בשם אג'י שמוגש צלוי על הגריל או סלמון שנעטף מספר חודשים ב"קאסו" ובמלח, מה שהופך את הדג לקטן יותר מאשר גודלו המקורי ומקבל טעם מלוח, שאף הוא מוגש כדג על הגריל.

 

מהי ארוחת הבוקר אותם אוכלים הילדים ביפן

אחת הסיבות בעטיין היפנים כל כך מקפידים על ארוחת הבוקר הם הילדים. היפנים מאוד דואגים שהילדים שלהם יאכלו כראוי, בעיקר בארוחת הבוקר שבכל מקום בעולם נחשבת לארוחה החשובה ביותר ביום, ולכן מגישים לשולחן את הדברים הבריאים ביותר. כך, ארוחות בוקר לילדים, תכלול פחות דגים ואת הטאמאגו אותם תמצאו בעיקר בארוחות הבוקר של המבוגרים לצד מרק המיסו, ותוכלו למצוא יותר דווקא את האסה גאיו, אורז שמבושל בהמון מים ויוצר מעין מרק שמעניק נוזלים רבים לילדים ומשביע אותם מבלי להשמין, זאת בשילוב הרבה חמוצים ולא מעט כוסות מים בין ביס לביס.